Isnin, 16 Mac 2009

BALADEWA, MANUSIA BERKEPALA TIGA DAN SEEKOR ANAK TIKUS

Salam...semalam aku bermimpi lagi, mimpikan BALADEWA. Aku memang gemar bermimpi, kerana dengan mimpi aku semakin yakin untuk bergerak. Pedulilah siapa nak kritik. Nampaknya ungkapan BALADEWA sudah kian sebati dengan pergerakan harianku. Dalam mimpiku itu, aku melihat peribadi tersirat para BALADEWA dan juga tangan-tangan PERANTARA BALADEWA yang sentiasa mengepal. Dan apa yang lebih memeranjatkan aku adalah kemunculan makhluk berkepala tiga. Woi...dahsyat. Jika sebelum ini para BALADEWA cukup kebal, tiba-tiba kekebalan itu menjadi semakin tak bernilai. Kombinasi PERANTARA BALADEWA dan MANUSIA BERKEPALA TIGA begitu ampuh sekali pelurunya. Aku sebenarnya tidak hairan langsung dengan MANUSIA BERKEPALA TIGA tersebut. Sebelum BALADEWA yang lain masuk dalam mimpi aku, aku lebih dahulu bermimpikan MANUSIA BERKEPALA TIGA sewaktu berbengkel di Pahang. Pertama kali aku mimpikan MANUSIA BERKEPALA TIGA, kejang seluruh badan. Hanya mulut sahaja yang mampu bergerak, itu pun jadi kejang seusai mengucap. Tapi, MANUSIA BERKEPALA TIGA sebenarnya rabun jauh. Dia ingat aku pokok. BALADEWA yang sudah mula panik melihat MANUSIA BERKEPALA TIGA mula bertempiaran lari. Lari membawa tunggul-tunggul hujah yang sudah kontot. Semakin kuat BALADEWA berlari, semakin ganas MANUSIA BERKEPALA TIGA mengejar. Apa yang peliknya, MANUSIA BERKEPALA TIGA hanya berlari ke arah aku. Aku yang kurang stamina sebab tak minum 100 plus, hanya mampu berdoa kepada ALLAH. Oleh sebab sepuluh langkah aku bersamaan dengan selangkah MANUSIA BERKEPALA TIGA, maka dengan mudahlah dikejarnya aku. Ketika MANUSIA BERKEPALA TIGA cuba mendapatkan aku yang sudah kepenatan, tiba-tiba....seekor anak tikus melompat ke dada ku. ALHAMDULLILAH, anak tikus tersebut menyelamatkan aku dari mimpi ngeri. Untuk pengetahuan, tidur bersama dengan anak tikus merupakan perkara biasa buatku kini. Ini kerana tempat tinggal aku sekarang adalah di WILAYAH TIKUS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan